شهرک صدرا

شهرک صدرا

شهرک صدرا

مدیر سایت 1400/08/09

شهرک صدرا تهران در محله دهکده المپیک منطقه 22 ساخته شده، و از جمله شهرک های معروف، اما نه چندان قدیمی غرب تهران است. قدمت بلوک ها و ساختمان های این شهرک قطعا به پای تاریخچه خانه های ویلایی شهرک چشمه و محله قدیمی زیبادشت نمی رسد.

شهرک صدرا در زمینی به وسعت 40 و با الهام گرفتن از سبک ایتالیایی در معماری آن، ساخته شده است؛ بطوری که شکل ظاهری شان با هر بلوک دیگری، چه در منطقه 22 و چه در کل ایران، متفاوت اند.

تصویری قدیمی از بلوک های شهرک صدرا با محوطه ای بسیار زیبا و دارای مجسمه در جلوی آن

تاریخچه ساخت شهرک صدرا

ساخت مجتمع های مسکونی صدرا و آپارتمان های واقع در این شهرک توسط تعاونی جهاد کشاورزی ساخته شد. با تکمیل خانه ها و واحدهای این شهرک در سال 1387 و در ضلع شرقی بزرگراه آزادگان شمال و شهرک راه آهن قرارداد، برای فروش به سهام داران، اعضا و عموم مردم قرار گرفت. در حال حاضر نیز خانه و آپارتمان های این محله و دیگر شهرک ها و محلات منطقه 22 نیز بنا بر دلایل مختلف توسط مالکین آن به فروش گذاشته می شوند. توسط آگهی هایی که ما به شما ارائه می دهیم می توانید قیمت خانه ها، برج ها و املاک منطقه 22 را همراه با اطلاعات، عکس ها و امکاناتشان مشاهده کنید.

این شهرک ضلع غربی بلوار دهکده المپیک بنا شده. در حال حاضر از بام ها و طبقات بالایی خانه های آن می توان محله های مجاور آن مانند شهرک راه آهن (گلستان)، آپارتمان های شهرک یاس، شهرک مسکونی کوثر و برج های بلوار کوهک را به راحتی مشاهده کرد.

مشخصات بلوک های شهرک صدرا

برای شرح مشخصات بلوک های شهرک صدرا در گام اول، باید گفت که ساختمان های آن دارای 3 تیپ مختلف هستند. البته تیپ آن ها صرفا در برخورداری از امکانات تفاوت ایجاد می کند. این مشخصات و ویژگی ها در خرید و فروش آپارتمان در شهرک صدرا بسیار موثر بوده و  مشاورین املاک دهکده المپیک در مسکن آسا، آن ها را مو به مو به شما توضیح خواهند داد.

بلوک های تیپ A و تیپ B شهرک صدرا با 6 طبقه و پارکینگ همکف آن

تیپ A

تعداد بلوک های تیپ A، 13 عدد و دارای 2 لاین آسانسور می باشد. سری بلوک های A شهرک صدرا دارای 6 طبقه بوده که 5 طبقه آن مسکونی و 1 طبقه آن پارکینگ می باشد. تعداد آپارتمان های این تیپ مشتمل بر 22 واحد 136 متری است، که تمامی آن ها دارای 3 اتاق خواب می باشند.

گل های سرسبز و طبیعت زیبا در کنار آپارتمان و تیپ های مختلف شهرک صدرا

تیپ B

از جهت تعداد طبقه، تیپ B نیز همانند تیپ A، و دارای آسانسور است. تعداد بلوک های سری C نیز 20 تا بوده که هر کدام دارای 24 واحد آپارتمانی هستند. متراژ خانه های تیپ B شهرک صدرا 112متر، و دارای 2 اتاق خواب است.

تیپ C

سری بلوک های تیپ C، با توجه متراژ های 70 متری و 107 متری واحد های آن، می تواند بهترین گزینه برای رهن و اجاره آپارتمان در شهرک صدرا باشد. هر کدام از بلوک های این تیپ که تعداد آن ها 24 تا می باشد، دارای 6 واحد 70 متری و 8 واحد 107 متری است. ساختمان های C مجتمع مسکونی صدرا، 4 طبقه ای و فاقد آسانسور می باشد.

خیابان های ورودی و مشاعات سرسبز عمومی شهرک صدرا

مشاعات بلوک های صدرا

نکته ای دیگر از مشخصات این پروژه، وجود پارکینگ های محوطه ای برای عموم ساکنین شهرک صدرا و میهمانان آنان است. فقط در نظر داشته باشید، با اینکه ورودی و خروجی های این شهرک محدود است، اما در ضلع شمالی و غربی آن دیوار یا فنسی وجود نداشته و امکان ورود بدون محدودیت غیر ساکنین نیز وجود دارد.

جایگیری سری بلوک های فوق در شهرک

در برخی از سایت ها بجای کلماتی مثل تیپ یا سری، از لغت پهنه برای تقسیم بندی بلوک های این مجموعه استفاده می شود. استفاده از این واژه اشتباه است. در واقع پهنه به محدوده ای مشخص از زمین گفته می شود، در حالی که هر کدام از تیپ های ساختمانی فوق که برای شما نام بردیم، در امتداد سری خود و در کنار دیگر تیپ ها قرار گرفته اند. فی الواقع از نوع بلوک A، بلوک B و بلوک C، هم در شمال صدرا، هم در جنوب و هم در ضلع غربی شهرک صدرا خواهید داشت.

مجاورت خانه های شهرک صدرا با بزرگراه آزادگان و میدان المپیک جهت دسترسی آسان به مراکز خرید و فروش منطقه 22

امکانات شهرک صدرا

علاوه بر مسجد شهرک صدرا که در نهایت، تکمیل نشد. شهرک صدرا دارای یک مرکز خرید است. این مرکز خرید دارای فروشگاه های زنجیره ای نظیر افق کوروش و دیگر فروشگاه ها می باشد. علاوه بر این میوه فروشی، نانوایی سنگکی صدرا، فروشگاه لباس، خدمات کامپیوتری، خودپرداز بانکی (ATM) و ... از امکانات رفاهی داخی شهرک هستند.

با وجود فروشگاه های داخلی فوق، دسترسی آسان ساکنین به مراکز خرید زیر از مزیت های فوق العاده محله صدرا در دهکده المپیک است:

  • میادین میوه و تره المپیک و زیبادشت
  • فروشگاه های شهروند و هایپر استار
  • مرکز خرید طوبی واقع در بلوار کوهک
  • مرکز خرید باملند واقع در شرق دریاچه چیتگر
  • بازار بزرگ ایران مال بعنوان در ضلع شمالی پهنه های شهرک چیتگر
  • و ...

پارک سرسبز شهرک صدرا با تنوع و پوشش گیاهی فراوان در ضلع غربی بلوک ها

پارک شهرک صدرا و مراکز تفریحی اطراف آن

پارک شهرک صدرا که در جنوب آن قرار گرفته، از جمله پارک های محصور و بسیار امن منطقه 22 بوده و مجموعه ای کاملا خانوادگی می باشد. وسعت این بوستان سرسبز 8 هکتار بوده و دارای زمین های بازی مختلفی نظیر اسکیت می باشد. برکه مصنوعی داخل آن نیز بسیار زیبا بوده و تاثیر خیلی زیادی بر آب و هوای این پارک داشته است.

دریاچه مصنوعی پارک صدرا به اسکله فلزی جهت لذت بردن اهالی از سکونت در این شهرک

از دیگر بوستان های نزدیک، پارک جوانمردان در بستر رودخانه کن می باشد که بصورت پیاده تنها 10 دقیقه با شهرک صدرا فاصلی دارد. بخاطر مسیرهای عبوری بسیار عالی، ساکنین صدرا قادر خواهند بود تا از تفریح کردن به همراه خانواده در مجموعه هایی مانند پارک جنگلی چیتگر، دریاچه چیتگر و شهر بازی آن، بوستان لتمال کن، پارک آبشار تهران و مجموعه ورزشی آزادی نیز بهره ببرند.

نمای بیرونی آپارتمان های صدرا از بزرگراه آزادگان بعنوان دسترسی غربی شهرک صدرا منطقه 22

موقعیت شهرک صدرا و دسترسی های آن

هم اکنون شهرک صدرا تنها 2 ورودی از سمت بلوار جهاد واقع در شرق این شهرک دارد. مسیر های منتهی به شهرک صدرا به شرح زیر هستند:

  • بلوار دهکده المپیک، میدان المپیک، بلوار صدرا (غرب به شرق)، بلوار جهاد، شهرک صدرا
  • بزرگراه علامه جعفری (شرق به غرب)، بعد از خروجی دهکده المپیک، بلوار جهاد، شهرک صدرا
  • بزرگراه آزادگان (جنوب به شمال)، بعد از تقاطع غیر هم سطح با همدانی و علامه جعفری، خروجی میدان المپیک، بلوار صدرا، بلوار جهاد، شهرک صدرا